zaman dahulu kala Part 1

assalamualaikum semua :)

pagi tadi mase aku lepas bangun tidur aku tibatiba teringat mase zaman sekolah rendah dulu . zaman hingusan . zaman budak budak . zaman selekeh . haha serius lawak . rindu sangat zaman kecik kecik dulu . betul lah ape yang abah cakap dulu mase dalam kereta on da way nak balik rumah mse mak abah amik aku kat hostel dulu (mse habis sekolah lepas SPM) .



sekarang kakak dah habis sekolah dah . nanti bila dah sambung belajar nanti mesti rindu zaman sekolah .

hishh . nak rindu hapenyer abah ? tak de maknenyer nak rindu rindu nih . malas lah nak gi sekolah . haha

cakap besar . tengok la nanti . mesti kakak rindu punya . nanti mula lah sebok nak buat reunion itu ini . 

see ? sekarang baru aku taw . betul jugak pe yang abah cakap tuh . sekarang aku dah mula rindukan zaman mase sekolah dulu . al maklumlah , sekarang dah jadi student IPT kan . haha dah tak payah pakai baju sekolah . 

teringat mase aku sekolah rendah dulu . mase mula mula aku masuk sekolah tuh . mak abah aku cakap muka aku lansung tak cuak . konfiden jeh . tak macam budak budak lain . melalak sana sini . bangga gila aku bila mak abah cakap camtu . haha . darjah satu memang aku tak pakai tudung lagi . rmbut aku selalu mak ikatkan tocang . kalau hari isnin tocang satu , hari selasa tocang dua , hari rabu tocang tiga (ade ke tocang tiga ?)

permainan yang sememangnyer femes mse tuh :
jambatan sudah roboh
sep sep sep tom tom tom
lompat tikus
batu seremban
penutup botol
(banyak lagi tapi aku tak ingat -.-)


memang aku selalu main bende2 kat atas nih . tak kira lah sebelum masuk kelas keh , mse rehat keh or waktu balik . haha


masuk darjah dua , aku dah start pakai tudung . tapi tuh pon mase pertengahan tahun . aku pakai tudung ade sebab mse tuh . teacher bahasa inggeris aku gelakkan aku mse aku baru potong rambut . beliau cakap aku macam mak nenek . kurang asam punya teacher -.- balik rumah jeh aku terus mengadu kat mak aku . aku nak pakai tudung . bila rambut dah panjang nanti aku bukak tudung balik . muahahaha

then , mase darjah tiga , cikgu pilih aku jadi pengawas . teruja gila mase tuh . ekceli aku memang dah berangan rangan nak jadi pengawas bila tengok kakak2 and abang2 pengawas style gila menghalau budak2 . now , giliran aku pulak menghalau budak2 . HAHAHA mase darjah tiga tuh aku still pakai tudung . sebab abah kate.......

kakak dah besar . pakai je lah tudung tuh . lagi cantik kalau kakak pakai tudung .

kembang semangkuk lah aku . haha

naik darjah empat , aku masih jadi pengawas yang bertanggungjawab . jalani hidup sebagai budak budak seperti biasa . sampai lah aku darjah enam . senior lah katakan . cikgu cikgu kat situ semua dah kenal aku . bukan sebab aku memang femes jeh , tapi aku dikenali sebab adik lelaki aku , fikri mse tuh darjah tiga . adik aku memang superb degil lah . disebabkan angah femes dengan kedegilannyer , aku turut tempias dengan kefemesan tersebut . urgghhh ! 

tapi kakak tetap bangga ade adik macam angah . bukan jeh superb degil . tapi angah dilahirkan 
sebagai seorang yang superb bijak :)


p/s : lukisan di atas aku lukis sendiri . haha comel bukan ? (belagak)





4 bisikbisik:

Unknown said...

ek eleh...baru tinggal kolah bape thun je...hihihihih :P

norfatinsulaiman said...
This comment has been removed by the author.
hanani nadri said...

@Verachman urghh ! bia laa . wekk ! haha :)

aliahsaiful said...

nape ko tak cite pasal aku un..
huhu
btw.nice entry
saya suka