eskrem 1 malaysia :)

assalamualaikum :')

saje aku hupdate entry pepagi buta nih . amek mood . perut aku dah kurang dah sakitnyer . terima kasih pak toilet . beliau sangat berjasa kepada aku kerana sepanjang hari beliau menemani aku di kala aku sedang sakit perut ya amat . terima kasih sekali lagi pak toilet :') terharu gilakk !

sorry abah sebab kakak banyak guna air hari ni . harap abah tak kisah bila bil air bulan ni naik sedikit dari bulan lepas . haha


tadi tengah hari sempat im dgn mak . mase tuh mak masih di opis beliau lagi . saje jeh sebenarnyer aku nak bagi taw mak bahawasanya aku terlebih rajin ke dapur hari . bukan melakukan aktiviti memasak pon sebenarnyer yer anak anak  . kau nak taw hape aku buat ? aku buat eskrem . haha buakan eskrem macam mat kool , cornetto keh hape tuh . eskrem macam tuh memang aku tak minat sgt pon . kalau makan pon aku kene kongsi dgn 40 org baru boleh habis . haha aku buat eskrem malaysia lah . taw tak eskrem malaysia tuh hape ?  tak taw ? ape lah korang nih . taw lah makan eskrem mahal mahal jeh  -.-


nah . ni lah namenyer eskrem malaysia . tapi gambo nih aku pinjam dari pakcik google . nih bukan eskrem yang aku buat . aku tak sempat nak hamek gambo eskrem yang aku buat tuh . pepagi buta nih weh . gila pe aku nak gi dapur gelap gelap macam nih . eshh ! paham paham lah aku nih penakot . okay ,  aku buat perisa sirap , oren and sarsi . simple jeh pon . ade lah dalam 20 batang aku buat . haha banyak tuh . rase macam nak meniaga plak . 

ekceli saje je aku nak penuhkan peti ais yang da kosong tuh . nampak lah anak dara hencik nadri and puan rohaya nih rajin bebenau . boleh la mak aku promot kat jenjiran yang ade anak teruna tuh . *hoyyyy ! hape nih . study dulu hokkay !* errr sorry2 terlebih eksaited pulak . 

berbalik kepada eskrem malaysia . kalau eskrem malaysia nih aku boleh habis dalam 2 batang dalam 1 hari . hebat tak ? semestinyer . haha sebab eskrem nih tak guna susu pon . tuh yang lahap semacam tuh . kalau askrem macam cornetto or mat kool ke hape ke . memang amik mase berbulan bulan aku nak habiskan . sebab bersusu . cepat muak . 

ohh , aku masih ingat lagi dulu mase dok asrama kat teknik . aku dengan kawan baik aku , ieka meniaga eskrem nih . haha kat aspuri nih special sikit . macam macam kemudahan ade . kat blok aku selain ade mesin basuk 3 bijik , ade gak peti ais sebijik . walaupon agak nazak , tapi beliau amat berjasa kepada kewangan aku and ieka . haha lagi lagi peti ais tuh dekat ngan dorm ktorang . lagi lah best . 

ktorang jual eskrem malaysia perisa laici yakni perisa feberet aku and perisa milo feberet ieka . laici ktorang jual 20 sen and milo ktorang jual bp sen tah aku tak ingat . tapi mahal sikit dari laici sebab memerlukan susu nak buat . ohhh ! starting jeh dah bagus . permintaan begitu hangat sekali . haha sampaikan budak budak aspura menempah eskrem drpd ktorang . see , betapa hebat penangan eskrem malaysia buatan nani dan ieka . muahaha .

keuntungan ktorang bahagi dua . sangat adil . hasil daripada keuntungan tuh boleh lah ktorang guna sebagai duit belanja tambahan . yelah , aku nih mak abah datang 2minggu sekali bagi duit belanja . kadang kadang tuh rase tak sampai hati pulak nak mintak duit belanja dr mak abah . abah selalu gak ckp kalau duit habis bagi taw . nanti abah datang hantar duit . tapi aku kalau duit habis keh , aku diam jeh . kalau korang penah duduk asrama korang akan rase situasa macam aku . seriously ! ieka lagi kesian . mak ayah dia kat kedah nun . balik sane pon bila cuti panjang . nak dibandingkan aku dengan ieka , aku rase ieka lagi kesian . rumah dia jauh T_T


ni lah ieka si ayam serama  :P muahaha gurau jeh 
aku memang panggil dia macam tuh bila bergurau . sangat comel . ktorang sill kawan baik sampai sekarang :')
rindu kau lah ieka . sobs sobs 


dah lah . sampai sini dulu .
bila rajin aku hupdate lagi :)

p/s : aku rindu abang aku , lee dong wook . kahkahkah !

credit to : pakcik google kachak !



4 bisikbisik:

Ku Azhar said...

lama seh xmkn!! huhu

AZTIQAH said...

sejak besaq nie xpnh dh rsa aiskrim m'sia
pnya la ssh nk cri

hanani nadri said...

@Ku Azhar lama tak makan kan ? ku buat lah kat rumah . senang jeh :)

hanani nadri said...

@AZTIQAH taw tapeee . susah kan nak carik ? takpe , boleh buat sendiri kat rumah :)