semester break masa untuk belajar memasak .

assalamualaikum :)

hamba kembali dengan entry terbaru . ni lah jadi bila mood rajin datang . eh , ekceli hamba memang seorang yang rajinn . tak percaya ? baca dulu entry ni sampai habis . sure korang ternganga nanti . hew hew hew

seperti yang korang sedia maklum , sekarang ni aku tengah cuti semester . ohh , memang busy sangat aku kat rumah . busy ternak lemakkk ! arghhhh ! bosan yang teramat sangat . sampai otak aku dah kremm fikir ape aku nak buat esok . pastu fikir lagi ape aku nak buat esok , punya esok , punya punya esok , punya esok esok . aku rasa macam tak sabar nak habiskan cepat cuti sem ni . uhh . memang adat la kan . bila tengah sebok buat esaimen , mulut bising tak sabar nak cuti sem . bila tengah cuti sem plak , mulut bising jugak cakap rindu kuliah lah , rindu nak buat esaimen lah . poyo je lebih (macam aku lah :P)
 
okay , memandangkan aku tak tahu nak buat ape kat rumah bila time tak pergi keluar berjimba jimba , aku fikir lebih baik aku buat something yang mendatangkan faedah sikit dari duduk mengangkang tengok tv n membongkang dalam bilik . sure ! so , daripada buku resepi yang mak hamba beli tuh dok berseorangan di atas meja , lebih hamba temankan beliau . kehkeh jommmm , belajar memasak ! :D


buku resepi jadi panduan . kadang kadang mak kat office pon kene kacau dengan aku . mak , pastu kene letak apa ? mak , yang ni kene letak banyak mana ? mak itu , mak ini . heshh .


tadaaa ! siap bergedil kentang hasil tangan aku . ohh , ekceli bergedil ni dah lama aku tak buat . kira lupa skill lah mase ni . hehehe rajin sangat ke dapur kann :D



























jemput makan semuaaaaaaa ! hehehehe




























ikan masak tiga rasa . tapi ni resepi sendiri . tunjuk ajar dari mak :)




























asam pedas ikan . ni panduan dari buku resepi . termasuk yang ni , dah 3 kali aku masak asam pedas . ketiga2 jugak manjadi . yehuuu . 



haa kannn . aku ah cakap aku rajinnn . korang taknak percaya . hekhekhek 

okay , tu je lah masakan aku yang sempat aku snap picture . yang lain tak sempat . baru masuk pinggan dah habisss . hikhik almaklumlah , selalu masuk dapur . tu yang sedap sangat masakan aku tuu . heh ! then , aku rasa bagi gadis atau mak mak gadis atau nenek nenek gadis , jejaka pon bolehhh yang banyak masa sangat sampai tak terluak langsung tu , aku bagi opinion supaya korang belajarlah memasak . bagi yang dah pandai memasak tuu , boleh tingkatkan lagi skill memasak korang . tak rugi pongg :)

macam orang dulu dulu cakap , 
perempuan kalau belajar tinggi mana pon , akhirnya ke dapur jugak :)
bukan maksudnya tak bagi korang belajar tinggi tinggi , tapi skill memasak tu mesti ada jugak . at least tahu lah masak 2 3 resepi kan ? telurr goreng pon jadi lahhhh . hew hew


sekian dari :
Chef Hanani Nadri  *kahkahkahkah !


0 bisikbisik: